REGULAMIN STUDIUM JĘZYKÓW OBCYCH POLITECHNIKI KRAKOWSKIEJ IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI
§ 1. Postanowienia ogólne
- Studium Języków Obcych, zwane dalej „Studium”, jest pozawydziałową jednostką organizacyjną Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki.
- Podstawę działalności Studium stanowi Statut PK i niniejszy regulamin.
§ 2. Zadania Studium
1. Do zadań Studium należy:
- nauczanie i pogłębianie znajomości języków obcych wśród studentów i doktorantów Politechniki Krakowskiej,
- organizacja kursów językowych, w tym:
a) organizacja i prowadzenie kursów języków obcych na różnych poziomach zaawansowania dla studentów i doktorantów,
b) organizacja i prowadzenie kursów języków obcych na różnych poziomach zaawansowania dla nauczycieli akademickich oraz pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, na mocy odrębnych porozumień z poszczególnymi wydziałami i innymi jednostkami,
c) organizacja i prowadzenie odpłatnych kursów językowych dla osób i podmiotów zewnętrznych, na mocy odrębnych umów, - przygotowywanie i przeprowadzanie egzaminów międzynarodowych, egzaminów kwalifikujących do studiów i praktyk za granicą (np. telc),
- udzielanie konsultacji językowych dla studentów, doktorantów i pracowników PK,
- realizacja tłumaczeń na zlecenie władz Politechniki Krakowskiej oraz innych jednostek uczelni w ramach prac Zespołu Tłumaczeniowego,
- realizacja tłumaczeń dla poszczególnych wydziałów na mocy odrębnych porozumień, w ramach prac Zespołu Tłumaczeniowego.
2. Studium współdziała z innymi jednostkami organizacyjnymi Politechniki Krakowskiej w zakresie dydaktyki oraz promocji, a także z krajowymi i zagranicznymi instytucjami w dziedzinie wymiany doświadczeń oraz rozwijania kompetencji językowych i metodycznych.
§ 3. Profil dydaktyczny Studium
- Studium zapewnia studentom wybieralność nauki następujących języków: angielskiego, francuskiego, niemieckiego i rosyjskiego. Inne języki są wprowadzane na wniosek studentów zatwierdzony przez dziekana danego wydziału.
- Działalność dydaktyczna Studium obejmuje następujące formy zajęć:
- obowiązkowe lektoraty języka obcego na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych I, II i III stopnia oraz w Szkole Doktorskiej,
- egzaminy na studiach stacjonarnych I, II i III stopnia oraz w Szkole Doktorskiej,
- zajęcia fakultatywne dla studentów PK.
§ 4. Struktura organizacyjna Studium
- Całokształtem działalności Studium kieruje dyrektor Studium, który podlega Koordynatorowi ds.kształcenia pozawydziałowego
- Dyrektor Studium jest bezpośrednim przełożonym pracowników tej jednostki.
- Na wniosek dyrektor Studium , Rektor powołuje zastępców dyrektora ds. jakości kształcenia oraz ds.dydaktyki.
- Ciałem opiniodawczym i doradczym dla dyrektora Studium jest Rada Studium, w skład której wychodzą: zastępca dyrektora ds. jakości kształcenia, zastępca dyrektora ds.dydaktyki oraz przedstawiciel administracji Studium.Przewodniczącym Rady jest dyrektor Studium.
- Nauczyciele akademiccy są zatrudniani w Studium na stanowiskach:
- wykładowcy języka obcego,
- asystenta,
- lektora.
- Oprócz nauczycieli akademickich Studium zatrudnia pracowników administracyjnych i technicznych.
- Szczegółowy zakres obowiązków pracowników Studium ustala dyrektor Studium.
§ 5. Zakres działalności dyrektora Studium
- Dyrektor kieruje całokształtem działalności Studium, zgodnie z uprawnieniami.
- Do obowiązków dyrektora Studium należy w szczególności:
- nadzór nad pracą nauczycieli akademickich,
- koordynacja współpracy Studium z innymi jednostkami,
- kontrola i nadzór nad pracą pracowników Studium oraz wnioskowanie o ich awanse, odznaczenia i nagrody zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- podejmowanie decyzji dotyczących przydziału i sposobu użytkowania pomieszczeń, aparatury oraz innych środków znajdujących się w dyspozycji Studium,
- podejmowanie decyzji o nadaniu tytułu „Dydaktyka Roku” oraz wyróżnień dla nauczycieli akademickich, którzy uzyskali najwyższą średnią w studenckiej ankiecie,
- Ponosi odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie Studium,
- Zastępca dyrektora ds. jakości kształcenia:
- sprawuje nadzór nad jakością kształcenia, monitoruje sylabusy przedmiotów oraz wspiera nauczycieli w doskonaleniu metod dydaktycznych,
- koordynuje hospitacje pracowników: przygotowuje plan hospitacji, dokonuje analizy oraz sporządza sprawozdania z hospitacji z rekomendacjami dla dyrekcji i zespołu nauczycieli akademickich,
- koordynuje proces zbierania opinii studentów na temat zajęć, sporządza sprawozdanie oraz podejmuje działania na podstawie ich wyników.
- Zastępca dyrektora ds. dydaktyki:
- przygotowuje przydział czynności dla pracowników dydaktycznych Studium,
- nadzoruje prace w systemach informatycznych dotyczących wykonania godzin przez pracowników dydaktycznych Studium,
- przygotowuje oferty na podstawie zleceń z wydziałów,
- sprawuje nadzór nad e-learningiem w Studium.
§ 6. Gospodarka majątkowa i finansowa Studium
- Gospodarka majątkowa i finansowa Studium prowadzona jest na podstawie przepisów obowiązujących w Politechnice Krakowskiej.
- Dyrektor Studium ponosi odpowiedzialność za prawidłowe prowadzenie gospodarki finansowej oraz zarządzanie powierzonym majątkiem.
§ 7. Nadzór nad działalnością Studium
Bezpośredni nadzór nad działalnością Studium sprawuje Koordynator ds. kształcenia pozawydziałowego.